• بوتاکس معده برای لاغری چقدر موثر است؟

میزان اثربخشی بوتاکس معده در افراد با هم متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان حدود 9 تا 10 کیلوگرم کاهش وزن در 6 ماه را انتظار داشت.

• آیا آندوسکوپی با بیهوشی انجام می شود؟

بهترین حالت برای آندوسکوپی مری و معده، قرار گرفتن بیمار در وضعیت بیهوشی است. اما بسته به شرایط بیمار ممکن است پزشک انجام آندوسکوپی با بی حسی را ترجیح دهد.

• خونریزی معده از علائم سرطان معده است؟

در واقع خونریزی از جمله علائمی است که در صورت پیشرفته شدن سرطان ممکن است اتفاق افتد. سرطان معده در مراحل ابتدایی باعث خونریزی نمی شود.

• آیا زخم معده قابل درمان است؟

درمان زخم معده با توجه به عامل بروز آن تشخیص داده خواهد شد. به طور کلی می توانیم بگوییم که علاوه بر انجام اقدامات درمانی تجویز شده از سوی فوق تخصص گوارش، اصلاح سبک زندگی نیز در پروسه کلی درمان موثر بوده و به کنترل علائم و عوارض ناشی از زخم معده کمک زیادی خواهد کرد.

• برای درمان رفلاکس معده چه باید کرد؟

برای درمان رفلاکس معده یا برگشت اسید معده به مری، شدت این عارضه در بیمار باید بررسی شود. در بیشتر مواقع اصلاح الگوی زندگی و رژِم غذایی بسیار نتیجه بخش است. در صورت تشخیص پزشک گوارش، داروهای کنترل کننده ترشح اسید معده برای بیمار تجویز خواهد شد.

• آیا ممکن است درد معده ناحیه زیر کتف و پشت شانه را نیز درگیر کند؟

بله درد معده می تواند قسمت های کتف، قفسه سینه، پشت شانه و حتی دست چپ را درگیر نماید.

با افزایش سن اندازه بینی تا حدی افزایش می یابد که این طبیعی است. برای مشاوره در خصوص عمل بینی باید عکس بفرستید