دکتر بهار بناساز
Search
Close this search box.
بهترین قرص برای ورم و التهاب معده

بهترین قرص برای ورم معده

بهترین قرص برای ورم معده و میزان تاثیرگذاری آن در هر دوره استفاده از مهم ترین نکاتی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. به کمک بهترین دارو برای ورم معده می توان التهاب داخلی را بهبود بخشید و به راحتی بخشی از مشکلات مربوط به هضم غذا را از بین برد. ورم معده که با نام پزشکی گاستریت شهرت دارد، با اثرگذاری منفی بر روی دیواره داخلی معده، منجر به بروز مشکلات جدی برای این بخش از دستگاه گوارش می شود.

قرص هایی که قابلیت درمان ورم معده را دارند طیف گسترده ای از بهبود دهنده ها را شامل می شوند که خاصیت آنتی اسید دارند و  می توانند به مرور زمان و در طول مصرف، گیرنده های هیستامین را به سادگی مسدود کنند. البته بدون شک نحوه مصرف و دوز لازم برای هر بیمار، موضوعی است که حتما باید توسط پزشک فوق تخصص گوارش تشخیص داده شود. با این حال در این مقاله به طور مختصر به توضیح آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید…

بهترین دارو برای ورم و التهاب معده

چه داروهایی برای ورم معده موثر است؟

بهترین قرص برای ورم معده معمولا فقط بر یک دارو تمرکز نداشته و ممکن است به شکل مجموعه ای از دارو های ترکیبی باشد که با عملکرد خاص خود، قادر به برطرف کردن التهابات معده هستند. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین دارو برای ورم معده، به علت التهاب و نوع ورم بستگی دارد.

مهارکننده پمپ پروتون

پنتوپرازول، امپرازول و لانسوپرازول از مهم ترین دارو هایی هستند که به عنوان مهار کننده های پمپ پروتون تجویز می شوند. این دارو ها خاصیت کاهنده اسید معده را دارند و منجر به کاهش التهاب و ورم معده خواهند شد، باید بدانید که این دارو ها باید به طور مرتب و برای طولانی مدت مصرف شود.

مسدودکننده گیرنده هیستامین

داروهایی که در این گروه قرار دارند، داروهایی هستند که تاثیر بسزایی در کاهش اسید معده دارند. دارو هایی که به عنوان بهترین قرص برای ورم معده شناخته شده و جزو مسدود کننده های گیرنده هیستامین هستند، مانع ترشح اسید معده شده و از رفلاکس معده یا ترش کردن و زخم معده نیز جلوگیری می کنند.

آنتی اسید

امپرازول ها از مهمترین داروهایی هستند که خاصیت ضد اسیدی دارند و میتوان آنها را موثرترین داروها در درمان ورم معده معرفی کرد. این دارو ها تاثیر بسزایی در کاهش درد دارند و به عنوان کاهنده ترشحات اسیدی و سوزش ناشی از اسید معده تجویز می شوند.

البته لازم است یادآوری کنیم که استفاده از هرگونه دارو، نیاز به بررسی و تشخیص پزشک دارد. زیرا عملکرد هر گروه از داروهای ذکر شده متفاوت بوده و باید متناسب با علت بروز مشکل بیمار، تجویز شود. بنابراین به هیچ عنوان اقدام به مصرف خودسرانه دارو نکنید.

برای از بین بردن ورم معده چه بخوریم؟

علاوه بر دارو های شیمیایی و قرص های موثر در کاهش ورم معده، مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی نیز در بهبود ورم معده تاثیر دارد. با کمک این خوراکی های مکمل می توان از بروز درد و التهاب جلوگیری کرد. مصرف برخی میوه ها یا دمنوش های گیاهی از عامل های تاثیر گذار در کاهش ورم معده به شمار می آیند.

به خاطر داشته باشید که مصرف بعضی مواد غذایی می تواند در درمان التهاب معده موثر باشد. مجموعه ای از خوراکی های سالم که عملکرد معده را بهبود می بخشند، از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد غذایی حاوی فیبر: میوه و سبزیجات تازه
  • خوراکی های ضد التهاب: غذای دریایی و مغزهای آجیل
  • مصرف آب به میزان لازم: رطوبت رسانی و عدم تشنگی طولانی
  • تسکین دهنده ها و بهبود دهنده ها: سوپ هایی با عصاره ی آویشن و زنجبیل
  • عدم مصرف تحریک کننده ها: ادویه های تند، الکل، افراد در مصرف قهوه و چای

بهترین قرص برای ورم معده

التهاب و ورم معده یک بیماری دردناک و آزاردهنده است که سیستم گوارش انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی افراد با مصرف مسکن، سعی در کاهش درد آن دارند که در این حالت نیز حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید. استفاده از مسکن ها تا حدی می تواند درد و التهاب را کنترل نماید، البته برخی مسکن ها به واسطه داشتن ترکیبات متفاوت موجب تشدید آن خواهد شد. به طور کلی بهترین دارو برای ورم معده شامل موارد زیر است:

فاموتیدین

یکی از رایج ترین داروهای کاهنده التهاب معده که به عنوان یک آنتی اسید مورد استفاده قرار گرفته است. فاموتیدین تاثیر بسزایی بر روی اسید معده داره و باعث خنی کردن آن خواهد شد.

دایجستیو

برای تاثیر گذاری بیشتر این قرص می بایست آن را پیش از غذا مصرف کنید. دایجستیو  انتخاب ایده آل برای افرادی است که پس از مصرف غذا، با مشکل نفخ معده و هضم غذا مواجه هستند و مصرف آن پیش از غذا از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

دایمیتیکون

از دیگر دارو های توصیه شده برای درمان گاستریت می توان به دایمتیکون اشاره کرد که از با تاثیر گذاری بر روی التهابات معده، از بروز نفخ و تورم جلوگیری می کند. مصرف این دارو به هیچ عنوان عارضه یا مشکلی در پی نخواهد داشت.

امپرازول

امپرازول را می توان بهترین قرص برای ورم معده معرفی کرد زیرا مصرف آن موجب کاهش درد معده و ورم آن خواهد شد. این دارو تاثیر بسزایی در کاهش اسید معده داشته و به واسطه خاصیت میکروب کشی، بازدارندگی و برندگی در برابر H-pylori دارد.

هر یک از دارو های مذکور به عنوان قرص های رایج در درمان التهاب و ورم معده به شمار می آیند. البته مصرف هر یک از آن ها بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود و گاهی به دلیل شناخت نادرست مشکل معده، ممکن است نتیجه عکس داشته باشند.

نتیجه گیری

بهترین قرص برای ورم معده مجموعه ای از داروهای کاهنده التهاب و درد معده هستند که تاثیرات موثر بر معده و تاثیرات جزئی در بهبود دیگر بخش های گوارش دارند. با توجه به اهمیت معده در دستگاه گوارش، در صورت مشاهده هرگونه مشکل از جمله ورم و نفخ و درد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید. دکتر بهار بناساز به عنوان بهترین پزشک داخلی و فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد با صبر و حوصله تمام مشکلات معده را بررسی و با توجه به نتیجه آزمایشات انجام شده، بهترین قرص برای ورم معده را تجویز می نماید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *